+386 1 292 73 90info@geavis.si
EN
logo
Geavis
logo
  • Storitve
    • Zajem prostorskih podatkov
    • Napredna obdelava prostorskih podatkov
    • Geoprostorske analize
    • Vizualizacije in prezentacije
  • Panoge
    • Državna uprava in javni sektor
    • Nepremičnine
    • Zemljemerstvo in geodezija
    • Gradbeništvo
    • Gospodarski objekti in infrastruktura
    • Kamnolomi in odprti rudniki
    • Kmetijstvo in gozdarstvo
    • Zavarovalnice
    • Raziskave prostora
    • Turizem in promocija
  • Tehnologija
  • Projekti
  • O nas
    • Geavis
    • Naročniki
    • Kontakt
  • Blog
Kakšne so lastnosti in razlike med RTK in PPK brezpilotnimi letalniki?
Kateri so tipični vzroki za nepravilnosti v prekrivanju stereoparov aerofotografij?
Na kaj moramo paziti pri aerofotografiranju velikih območij?
23.05.2018 Predpisi

Aerofotografiranje velikih območij upravljalcu letalnika zastavlja več izzivov, vključno z ohranjanjem letalnika v vidnem polju upravljalca, optimizacijo porabe energije v bateriji, zbiranjem in organiziranjem velikih količin podatkov ter zagotavljanjem varnosti na tako velikem območju, pri čemer je cilj pridobiti še aerofotografije ustrezne ločljivosti.

Vzeti si čas, da prihranimo čas, je geslo, ki zagotovo drži prav v primeru aerofotografiranja velikih območij. Mnogim težavam se upravljalec letalnika lahko izogne, če si vzame dovolj časa za pripravo, kar vključuje pravilno načrtovanje in izbiro prave opreme, ter ne hiti z izvedbo aerofotografiranja.

Profesionalni upravljalci brezpilotnih letalnikov imamo za opravljanje del v zraku natančno definiran delovni postopek od priprav na letenje, izvajanje letenja do varnega pristanka. Če gre za aerofotografiranje velikega območja, pa smo še posebej pozorni na sledeče korake:

  • Priskrbimo si informacije o terenu območja, ki ga želimo aerofotografirati. Uporabimo satelitske in druge posnetke za prepoznavanje potencialnih ovir za letalnik med letenjem in za izbiro primerne lokacije za vzletanje in pristanek letalnika. Pridobimo tudi informacije o vrsti zračnega prostora in omejitvah, ki tam veljajo.
  • Pripravimo načrt letenja in izbiremo pravilne parametre poleta, ki bodo zagotovili aerofotografije ustrezne kakovosti in ekonomično porabo baterij letalnika. K temu doprinese, npr. če za območje letenja definiramo preprost poligon brez ostrih vogalov.
  • Izberemo višino letenja. Z letenjem na večji višini se poveča velikost območja zemeljske površine, ki jo zajamemo na aerofotografijah. To pomeni, da območje posnamemo hitreje in z manj baterijske energije. A hkrati se z večjo višino na aerofotografijah zmanjšuje razpoznavnost podrobnosti slikanega območja. Pred poletom torej uskladimo pričakovanja, kakšno ločljivost posnetkov želimo doseči in temu prilagodimo višino letenja.
  • Če bomo aerofotografije uporabili za izdelavo načrtov (npr. ortofoto), moramo aerofotografirati tako, da pridobimo stereopare aerofotografij. Izberemo dovolj visok delež prekrivanja (običajno 70%), da bo obdelava aerofotografij s postopki slikovnega ujemanja bolj uspešna.
  • Načrtujemo letenje tako, da so linije letenja vzporedne z daljšim robom območja letenja. Tako letalnik hitreje preleti območje z manj manevri obračanja.
  • K bolj ekonomičnemu letenju pripomore tudi, če upoštevamo tudi smer vetra in letalnik usmerimo v smer pihanja vetra.
  • Preverimo meteorološke razmere in napovedi, predvsem obvestila za letalce, ki vsebujejo ažurne podatke o spremembah režima zračnega prostora.
  • Pred poletom preverimo vrednost geomagnetnega indeksa Kp, ki je mera za hitre in nepravilne spremembe v geomagnetnem polju zaradi geomagnetne nevihte na Soncu. Visoka vrednost Kp indeksa je lahko razlog za težave brezpilotnega letalnika z orientacijo, prenosom podatkov in sledenjem satelitom. Vse to povzroča izgubo časa za popravke, potrebo po ponovitvi snemanja ipd., kar je za aerofotografiranje velikih območij lahko velik strošek.
  • Veliko območje letenja razdelimo na več segmentov, tako da za vsakega lahko zadostimo pravilom varnosti in zanj zadošča kapaciteta ene baterije. Z dodatnimi baterijami, s katerimi nadomeščamo prazne, postopoma posnamemo vse segmente. Potrebna je torej zadostna zaloga polnih baterij oz. možnost polnjenja praznih.
  • Pridobljene aerofotografije in njihovo kakovost preverimo, ko smo še na terenu in ne šele v pisarni. Tako si prihranimo čas, če je v primeru napak treba ponoviti letenje ali kako drugače ukrepati.
  • V potek dela si vključimo lastne kontrolne korake za nadzor in preverjanje kakovosti posamezne faze dela. Tako lažje obvladujemo morebitne težave in zagotovimo bolj gladek potek dela. Med načrtovanjem preverimo tudi ekonomske vidike snemanja z brezpilotnim letalnikom in preračunajmo, kdaj je bolj gospodarno uporabiti večje letalo s posadko na krovu.
2 Like!
Deli
Vaš komentar Prosimo, izpolnite vsa polja, označena z *

Za preklic odgovora kliknite tukaj.

Kategorije

  • Državna uprava in javni sektor (1)
  • Kamnolomi in odprti rudniki (2)
  • Kmetijstvo in gozdarstvo (4)
  • Nepremičnine (3)
  • Predpisi (6)
  • Raziskave prostora (2)
  • Tehnologija (42)
  • Trendi (15)
  • Zemljemerstvo in geodezija (2)

Arhiv

  • december 2018 (1)
  • september 2018 (1)
  • avgust 2018 (1)
  • maj 2018 (1)
  • februar 2018 (1)
  • december 2017 (1)
  • november 2017 (1)
  • oktober 2017 (1)
  • avgust 2017 (1)
  • junij 2017 (1)
  • maj 2017 (2)
  • april 2017 (1)
  • marec 2017 (1)
  • februar 2017 (1)
  • januar 2017 (2)
  • december 2016 (1)
  • november 2016 (1)
  • oktober 2016 (2)
  • september 2016 (2)
  • avgust 2016 (1)
  • julij 2016 (2)
  • maj 2016 (2)
  • april 2016 (1)
  • februar 2016 (2)
  • januar 2016 (1)
  • december 2015 (1)
  • november 2015 (1)
  • oktober 2015 (1)
  • september 2015 (2)
  • avgust 2015 (1)
  • julij 2015 (2)
  • maj 2015 (1)
  • april 2015 (1)
  • marec 2015 (2)
  • februar 2015 (4)
  • januar 2015 (4)

GEOSPACE

Geospace je Geavisov zbirnik domačih in tujih spletnih vsebin o pustolovščinah malih civilnih brezpilotnih letalnikov, o uporabnih vidikih aerofotografiranja in geoprostorskih izzivih za dobrobit življenja in poslovanja.


View my Flipboard Magazine.

Sledite nam

LinkedIN YouTube skype

BODITE OBVEŠČENI


Spoštujemo vašo zasebnost, zato bomo vaš e-naslov uporabljali le za pošiljanje Geavisovih e-novic. Kadarkoli boste želeli, se boste lahko odjavili.
© 2016 Geavis d.o.o.
  • | Informacije o piškotkih
  • | Pravne informacije
  • | Avtorji
Geavis