+386 1 292 73 90info@geavis.si
EN
logo
Geavis
logo
  • Storitve
    • Zajem prostorskih podatkov
    • Napredna obdelava prostorskih podatkov
    • Geoprostorske analize
    • Vizualizacije in prezentacije
  • Panoge
    • Državna uprava in javni sektor
    • Nepremičnine
    • Zemljemerstvo in geodezija
    • Gradbeništvo
    • Gospodarski objekti in infrastruktura
    • Kamnolomi in odprti rudniki
    • Kmetijstvo in gozdarstvo
    • Zavarovalnice
    • Raziskave prostora
    • Turizem in promocija
  • Tehnologija
  • Projekti
  • O nas
    • Geavis
    • Naročniki
    • Kontakt
  • Blog
Na kaj moramo paziti pri aerofotografiranju velikih območij?
Slovarček osnovnih strokovnih pojmov s področja uporabe brezpilotnih letalnikov in aerofotografiranja
Kateri so tipični vzroki za nepravilnosti v prekrivanju stereoparov aerofotografij?
14.08.2018 Tehnologija

Za generiranje oblakov točk, digitalnih 3D modelov in ortofoto načrtov v fotogrametriji uporabljamo stereopare aerofotografij. Gre za dve aerofotografiji, ki prikazujeta del istega območja, položaj zajema pa je nekoliko zamaknjen. Stereopar sta torej dva posnetka, ki sta fotografirana iz različnih pozicij in se medsebojno delno prekrivata. Za nadaljnjo uspešno obdelavo stereoparov v praksi običajno zadostuje cca 60% vzdolžno in cca 25% prečno prekrivanje dveh sosednjih aeroposnetkov.

V idealnih razmerah brezpilotni letalnik leti po ravnih in vzporednih linijah v skladu z načrtom letenja. V realnih razmerah pa smer in položaj letalnika (in z njim fotoaparata) lahko zmotijo zunanji dejavniki, zaradi katerih nastanejo nepravilnosti pri prekrivanju parov aerofotografij. Pri zajemanju aerofotografij se srečujemo z dvema tipičnima pojavoma, ki sta vzrok za omenjene nepravilnosti. Gre za za zanos (ang. drift) in zasuk (ang. crab).

Zanos
Zanos (ang. drift) je stranski premik letalnika iz linije letenja. Takšen premik najpogosteje povzroči bočni veter, lahko pa gre tudi za napako v navigaciji letalnika, da letalo ne sledi načrtovani liniji leta. Zanos se pozna v vrzelih ter neenakomernem prekrivanju aerofotografij v stereoparih in povzroča težave v postopku slikovnega ujemanja.

Zasuk
Ko pri bočnem vetru upravljalec poskuša ohraniti linijo letenja letalnika, mora rahlo obrniti nos letalnika proti vetru. To pa povzroči zasuk letalnika vzdolž navpične osi in spremembo v orientaciji fotoaparata. Zajete aerofotografije so zato zasukane v nasprotni smeri pihanja vetra, kar se pozna tako, da njihovi robovi niso več vzporedni z linijo letenja. Ta pojav imenujemo zasuk (ang. crab).

Zasuk povzroča zmanjšanje stereoskopske pokritosti terena, kar pomeni, da se zmanjša velikost efektivnega prekrivanja aerofotografij. Zasuk je možno popraviti z vrtenjem fotoaparata okoli navpične osi.

Če je zanos posledica nezmožnosti letalnika, da ohranja letenje po načrtovani liniji, je zasuk rezultat ukrepa, da letalnik doseže prav to, vendar zaradi vetra letalnik ni v poravnanem položaju. Zato v primeru močnejšega bočnega vetra obstaja velika možnost za nastanek obeh pojavov hkrati, tako zanosa kot tudi zasuka.

Velja dobra praksa, da naj aerofotografiranje poteka v mirnih vremenskih razmerah s čim manj vetra. Pri prekomernem zanosu in posledično tudi zasuku je namreč pogosto potrebno ponoviti aerofotografiranje.

Za odpravo omenjenih težav so sodobni brezpilotni letalniki že opremljeni z ustreznimi tehnološkimi rešitvami. Med njimi je učinkovit t.i. 3-osni stabilizator fotoaparata ali gimbal. Gre za elektronski sistem, ki s pomočjo žiroskopa in elektromotorjev stabilizira fotoaparat, tako da ta vedno obdrži vodoravno lego in pravilno usmerjenost kljub zanosu ali zasuku letalnika.

0 Like!
Deli
Vaš komentar Prosimo, izpolnite vsa polja, označena z *

Za preklic odgovora kliknite tukaj.

Kategorije

  • Državna uprava in javni sektor (1)
  • Kamnolomi in odprti rudniki (2)
  • Kmetijstvo in gozdarstvo (4)
  • Nepremičnine (3)
  • Predpisi (6)
  • Raziskave prostora (2)
  • Tehnologija (42)
  • Trendi (15)
  • Zemljemerstvo in geodezija (2)

Arhiv

  • december 2018 (1)
  • september 2018 (1)
  • avgust 2018 (1)
  • maj 2018 (1)
  • februar 2018 (1)
  • december 2017 (1)
  • november 2017 (1)
  • oktober 2017 (1)
  • avgust 2017 (1)
  • junij 2017 (1)
  • maj 2017 (2)
  • april 2017 (1)
  • marec 2017 (1)
  • februar 2017 (1)
  • januar 2017 (2)
  • december 2016 (1)
  • november 2016 (1)
  • oktober 2016 (2)
  • september 2016 (2)
  • avgust 2016 (1)
  • julij 2016 (2)
  • maj 2016 (2)
  • april 2016 (1)
  • februar 2016 (2)
  • januar 2016 (1)
  • december 2015 (1)
  • november 2015 (1)
  • oktober 2015 (1)
  • september 2015 (2)
  • avgust 2015 (1)
  • julij 2015 (2)
  • maj 2015 (1)
  • april 2015 (1)
  • marec 2015 (2)
  • februar 2015 (4)
  • januar 2015 (4)

GEOSPACE

Geospace je Geavisov zbirnik domačih in tujih spletnih vsebin o pustolovščinah malih civilnih brezpilotnih letalnikov, o uporabnih vidikih aerofotografiranja in geoprostorskih izzivih za dobrobit življenja in poslovanja.


View my Flipboard Magazine.

Sledite nam

LinkedIN YouTube skype

BODITE OBVEŠČENI


Spoštujemo vašo zasebnost, zato bomo vaš e-naslov uporabljali le za pošiljanje Geavisovih e-novic. Kadarkoli boste želeli, se boste lahko odjavili.
© 2016 Geavis d.o.o.
  • | Informacije o piškotkih
  • | Pravne informacije
  • | Avtorji
Geavis