+386 1 292 73 90info@geavis.si
EN
logo
Geavis
logo
  • Storitve
    • Zajem prostorskih podatkov
    • Napredna obdelava prostorskih podatkov
    • Geoprostorske analize
    • Vizualizacije in prezentacije
  • Panoge
    • Državna uprava in javni sektor
    • Nepremičnine
    • Zemljemerstvo in geodezija
    • Gradbeništvo
    • Gospodarski objekti in infrastruktura
    • Kamnolomi in odprti rudniki
    • Kmetijstvo in gozdarstvo
    • Zavarovalnice
    • Raziskave prostora
    • Turizem in promocija
  • Tehnologija
  • Projekti
  • O nas
    • Geavis
    • Naročniki
    • Kontakt
  • Blog
Na kakšni nadmorski višini lahko leti brezpilotni letalnik senseFly eBee?
Letenje z brezpilotnimi letalniki v mrzlih zimskih razmerah
Pravila za varno letenje in odgovorno uporabo brezpilotnih letalnikov
14.12.2016 Predpisi

geavis-varno-letenje

Avgusta letos je začela veljati Uredba o sistemih brezpilotnih zrakoplovov, ki določa splošne tehnične in operativne pogoje za varno uporabo brezpilotnih zrakoplovov ter pogoje za upravljanje le-teh. Operaterji brezpilotnih letalnikov smo odgovorni tako za zagotavljanje varnosti vsake dejavnosti letalnika kot tudi za zaščito ljudi, živali, imetja in okolja v bližini naših operacij.

Kot profesionalni operater se Geavis pridružuje prizadevanjem Agencije za civilno letalstvo RS (CAA) pri osveščanju javnosti za varno in odgovorno uporabo brezpilotnih letalnikov. V ta namen v poljudnem jeziku povzemamo 10 ključnih pravil za varno letenje, ki jih kot odgovorni operater dosledno spoštujemo, in sicer:

  • LETI VARNO: Z brezpilotnim letalnikom lahko letimo le, če s tem nikogar ne ogrožamo in ne motimo varnosti v zračnem prometu ali javnega reda in miru.
  • PREVERI STANJE DRONA: Pred vsakim vzletom se moramo prepričati, da je brezpilotni letalnik v brezhibnem stanju in da deluje pravilno. Vsa oprema in tovor morata biti dobro pritrjena, saj med letom z letalnika ne sme nič odpasti.
  • NAČRTUJ LET: Pred letom se prepričamo, da so meteorološke in druge razmere primerne za varen let in si priskrbimo vse potrebne informacije za načrtovanje leta.
  • PAZI NA RAZDALJO: Pri letenju z brezpilotnim letalnikom moramo biti izjemno pozorni na varno razdaljo tako pri vzletanju in pristajanju kot tudi v letu in na tleh. Med letom je varna razdalja 30 metrov od oseb, živali, objektov, vozil, plovil, drugih zrakoplovov, cest, železniških prog, vodnih poti in daljnovodov. Od večje skupine ljudi (to je 12 oseb ali več) moramo biti vedno oddaljeni najmanj 150 metrov.
  • PAZI, CONA LETALIŠČA: V coni letališče (CTR) letenje z brezpilotnimi letalniki ni dovoljeno v radiju 5 km od referenčne točke letališča, izven radija 5 km pa do višine 50 m. Izjeme so možne za letalske prireditve in tekmovanja le s predhodno pridobljenim dovoljenjem CAA.
  • VEDNO PRED OČMI: Brezpilotni letalnik mora biti brezpogojno vedno v našem vidnem polju in je na upravljavca lahko oddaljen največ 500 metrov.
  • NA PRAVI VIŠINI: Z brezpilotnim letalnikom lahko letimo do največ 150 metrov nad tlemi izven kontroliranega zračnega prostora. Letenje do največ 300 metrov je mogoče le s predhodno pridobljenim dovoljenjem CAA.
  • DRON NIMA PREDNOSTI: Upravljalec brezpilotnega letalnika mora vedno spremljati ostali zračni promet. Drugi zrakoplovi splošnega letalstva imajo vedno prednost. V primeru srečanja moramo takoj pričeti z manevri izogibanja.
  • SAMO Z ENIM DRONOM: Upravljalec sme istočasno upravljati le en brezpilotni letalnik.
  • NE LETI PONOČI: Letenje z brezpilotnim letalnikom je dovoljeno le podnevi. Za nočno letenje potrebujemo posebno dovoljenje CAA.

Poleg spoštovanja naštetih pravil pa pri Geavisu za varnost v zraku skrbimo tudi s premišljenim izborom tehnologije brezpilotnih letalnikov. Odločamo se za letalnike preverjenih proizvajalcev, ki jim je varnost svojih izdelkov visokega pomena in jih zato tudi ustrezno opremijo s senzorji in drugo specialno opremo. Senzorji naših letalnikov ves čas poročajo o njihovih vitalnih funkcijah, da lahko upravljalec nadzoruje položaj, višino, hitrost in stanje baterije. Za polet po načrtovani poti, proženje fotoaparata in beleženje podatkov GPS/IMU skrbi avtopilot. Upravljalec lahko vso pozornost usmeri v nadzor poleta in se po potrebi takoj odzove s spremembami načrtovanega leta. Majhna masa, prožen material in nizke hitrosti pa pomenijo minimalno in zanemarljivo tveganje poškodb zaradi morebitnega trka letalnika.

0 Like!
Deli
Vaš komentar Prosimo, izpolnite vsa polja, označena z *

Za preklic odgovora kliknite tukaj.

Kategorije

  • Državna uprava in javni sektor (1)
  • Kamnolomi in odprti rudniki (2)
  • Kmetijstvo in gozdarstvo (4)
  • Nepremičnine (3)
  • Predpisi (6)
  • Raziskave prostora (2)
  • Tehnologija (42)
  • Trendi (15)
  • Zemljemerstvo in geodezija (2)

Arhiv

  • december 2018 (1)
  • september 2018 (1)
  • avgust 2018 (1)
  • maj 2018 (1)
  • februar 2018 (1)
  • december 2017 (1)
  • november 2017 (1)
  • oktober 2017 (1)
  • avgust 2017 (1)
  • junij 2017 (1)
  • maj 2017 (2)
  • april 2017 (1)
  • marec 2017 (1)
  • februar 2017 (1)
  • januar 2017 (2)
  • december 2016 (1)
  • november 2016 (1)
  • oktober 2016 (2)
  • september 2016 (2)
  • avgust 2016 (1)
  • julij 2016 (2)
  • maj 2016 (2)
  • april 2016 (1)
  • februar 2016 (2)
  • januar 2016 (1)
  • december 2015 (1)
  • november 2015 (1)
  • oktober 2015 (1)
  • september 2015 (2)
  • avgust 2015 (1)
  • julij 2015 (2)
  • maj 2015 (1)
  • april 2015 (1)
  • marec 2015 (2)
  • februar 2015 (4)
  • januar 2015 (4)

GEOSPACE

Geospace je Geavisov zbirnik domačih in tujih spletnih vsebin o pustolovščinah malih civilnih brezpilotnih letalnikov, o uporabnih vidikih aerofotografiranja in geoprostorskih izzivih za dobrobit življenja in poslovanja.


View my Flipboard Magazine.

Sledite nam

LinkedIN YouTube skype

BODITE OBVEŠČENI


Spoštujemo vašo zasebnost, zato bomo vaš e-naslov uporabljali le za pošiljanje Geavisovih e-novic. Kadarkoli boste želeli, se boste lahko odjavili.
© 2016 Geavis d.o.o.
  • | Informacije o piškotkih
  • | Pravne informacije
  • | Avtorji
Geavis